Sodexos medverkan i Almedalen 2025

Under Almedalsveckan kommer vi att delta i viktiga samtal om outsourcing i offentlig sektor, hållbarhet för företag 2025 - från frivillighet till lagstifning samt om rätten att få arbeta i Sverige.
Vi delar med oss av vår expertis och erfarenhet
Under Almedalsveckan är Sodexo på plats för att träffa befintliga och potentiella kunder samt organisationer och beslutsfattare, för att prata om värdet av outsourcing inom offentlig verksamhet och om svenskars attityder till hållbarhet.
Vi släpper bland annat två rapporter inom ämnena, arrangerar politikerseminarium, bjuder in till rundabordssamtal och deltar i flera andra seminarium och samtal bland annat på temana hållbarhet, arbetskraftsinvandring och kompetensförsörjning. Vi kommer även att erbjuda smakprov på vår goda sjukhusmat.
På plats har vi bland annat vår VD Peter Mellin, Chefskock Jessie Sommarström, Angelica Jarl, ansvarig för området Hälsa, Äldre och Utbildning, samt Hållbarhetschef Karin Vierma som delar med sig av vår expertis och erfarenhet, samtidigt som vi får möjlighet att lyssna på och ta del av andras perspektiv.

