Sodexo-team i Lund tog möjligheten att volontärarbeta på arbetstid

Sodexoteam i Lund arbetar som volontärer på Erikshjälpens Second Hand

På Sodexo har vi möjligheten att volontärarbeta på arbetstid, en dag per år. En möjlighet som våra kollegor i Lund har tagit väl vara på. Under våren har teamet arrangerat tre gemensamma tillfällen för volontärarbete, med syftet att inspirera och motivera fler kollegor till att bidra till något gott och använda sin volontärdag.

Loading component...

"Både Ronald McDonald hus och Erikshjälpen tar gärna emot volontärer. Ett bra tips till andra som vill använda sin volontärdag. Hittills har 16 engagerade kollegor volontärarbetat, och fler aktiviteter är på gång så att ännu fler får möjlighet att bidra. Ett stort tack till alla volontärer som hittills deltagit – tillsammans gör vi skillnad! Vi ser fram emot fler volontärdagar och fler möjligheter att bidra".

Marielle Larsson

Loading component...